• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

7 грудня у приміщенні МІУ відбулася чергова нарада за ініціативи Морської Адміністрації України. Цього разу спілкувалися з представниками бізнесу – крюінговими компаніями.

Державна служба морського та річкового транспорту України (Морська Адміністрація) ініціювала ряд нарад, які відбуваються за присутності заступника Міністра інфраструктури України Юрія Васькова  у приміщенні МІУ. Минулого тижня обговорювали співпрацю з навчально-тренувальними закладами (НТЗ). Цього разу спілкувалися з представниками крюінгових компаній.

На нараді 7 грудня також були присутні: Голова МА Віталій Кіндратів, його заступники – Віктор Вишньов та Анатолій Іванкевич, представники Інспекції з питань підготовки та дипломування моряків (ІППДМ), зокрема, очільник Державного реєстру морських документів, директорка державного підприємства «Моррічсервіс», представники крюінгових компаній, генеральний директор Асоціації «Всеукраїнське Об’єднання Крюінгових Компаній» (ВОКК), представники TAPAS Project.

Темами для спілкування на нараді було зазначено та конструктивно обговорено присутніми наступні нагальні питання:

пропозиція від ІППДМ створення в «електронному кабінеті моряка» додаткової послуги «крюінг-онлайн» з метою отримання інформації про документи моряка представником крюінгової компанії;

актуальна ситуація з оформленням документів моряка за процедурою схвалення робочого стажу;

підтвердження кваліфікації моряків шляхом впровадженого методу CES-тест;

загальна відповідність електронних робочих та кваліфікаційних документів моряка конвенційним вимогам та нормам IMO.

Декілька важливих цитат учасників зустрічі:

Заступник Міністра інфраструктури України, Юрій Васьков: «Наша задача створити умови для надання послуг, з метою спростити документообіг. Наразі розробляється внесення змін до законодавства щодо бланків робочих та кваліфікаційних документів, правил заповнення послужної книжки моряка, підтвердження кваліфікації моряка та присвоєння звань. Онлайн – це додатковий сервіс. Кожен самостійно обирає – потрібно йому це чи ні.  А право та відповідальність кожного моряка – передавати чи ні третім особам свій цифровий підпис, так званим, посередникам, якими всі звикли користуватися. А втручання, загалом, можливе не в електронну систему, а за присутності людського фактору, який складно проконтролювати».

Голова МА, Віталій Кіндратів: «Дякуємо Асоціації ВОКК, яка надала представників для оглядів НТЗ. Внаслідок перевірок, станом на сьогодні, оновлюється список закладів НТЗ. Паралельно розробляється порядок та методологія, щоб можна було закрити так звані «ксерокси», які видають документа день-у-день без належного проходження навчання та підготовки моряків. Також, повідомляю, що 2000 бланків посвідчення особи моряка (ПОМ) відправлено до Одеси. До п’ятниці необхідна кількість бланків доїде до інших регіонів – Херсону, Ізмаїлу, Маріуполя».

В.о. начальника ІППДМ, Володимир Лавриненко: «На сьогодні пропонується до роботи повністю електронна система документів моряка, яка створена з декількох робочих модулів – «особистий кабінет моряка», «НТЗ-онлайн», пропонуємо також «крюінг-онлайн». На сьогодні, верифікація документів відбувається за лінком https://vrf.itcs.gov.ua . «Крюінг-онлайн» створюється для спрощення перевірки документа на легітимність, очікування їх верифікації та отримання додаткової інформації про моряка. Доступ до своєї історії документів моряк надає власноруч за своїм бажанням. Функція є безкоштовною».

Керівник єдиного Державного реєстру документів моряка України, Костянтин Шевченко: «Електронний кабінет моряка – це сервіс завдяки якому є спроможність оцифровувати та додавати документи до єдиного Державного реєстру документів моряка України. На сьогодні це незвично, виникає купа питань але за цим майбутнє. Щодо модуля «крюінг-онлайн» – окрім функції отримати інформацію про верифіковані документи моряка, в подальшому буде можливість отримати статистику, пошук моряка та інші сервісні послуги».

 Директор державного підприємства «Моррічсервіс», Ірина Костюк: «На минулій нараді в МІУ з НТЗ та ІППДМ, було прийнято спільне рішення: Інспекція з питань підготовки та дипломування моряків (ІППДМ), яка повністю адмініструє додаток – «електронний кабінет моряка», надає державному підприємству «Моррічсервіс» технічну можливість для внесення офіційних документів моряка, які є клієнтами «Моррічсервіс» до «електронного кабінету моряка» з метою подальшої верифікації їх в Державному реєстрі морських документів. Що, я сподіваюся, допоможе суттєво прискорити отримання необхідних документів українським морякам, які чекають їх майже півроку. Ми ніколи не інформуємо наперед про те, що ще не працює. Як тільки отримаємо доступи від ІППДМ та протестуємо їх роботу, одразу оприлюднимо конкретний алгоритм дій. Наразі працюємо над технічним вирішенням цього питання спільно з представниками ІППДМ та Державного реєстру. Співробітники сервісних центрів чекають на технічні доступи та інструкції, готові оперативно внести всі дані клієнтів-моряків.

Щодо іспиту ДКК на підтвердження та присвоєння звання – впроваджено тестування шляхом CES-тесту, які відбуваються в приміщеннях наших сервісних центрів. Станом на 7 грудня, загалом, CES-тест склали 45 разів, 20 з яких успішно. Це тест CES-6.0. Розробником якого є норвезька компанія «Seagull Maritime AS» Система містить понад 6500 питань з кожного окремого напрямку та відповідає стандартам ПДНВ. Розробники не рекомендували надавати та викладати публічно відповіді на питання. Якщо підготуватися, то нескладно підтвердити компетенцію. Ми розглядаємо також, пробне (тренувальне) проходження тесту для виходу на іспит ДКК».

Вдячні Державній службі морського та річкового транспорту України за організацію доцільних та змістовних нарад, обговоренню нагальних питань між представниками органів влади та бізнесу морської галузі, а також, всім присутнім за конструктивні пропозиції та розуміння дієвих реформ.