Міністерство інфраструктури в рамках проведення реформи Державної служби морського та річкового транспорту України запустила державне підприємство «Моррічсервіс». Його завдання – подбати про зручність та доступність отримання державних послуг у сфері морського та річкового транспорту.
Щороку сотні тисяч моряків України звертаються до держави за отриманням документів – таких як: посвідчення особи моряка, свідоцтво на управління малого та маломірного судна,фахівця суднової̈ команди морських суден та іншими. І люди, які мають дуже складну професію весь цей час стикалися із забюрократизованістю процедур, корупцією, розпорошеністю функцій̆ державних установ, чергами, обмеженими датами для отримання послуг. «Моррічсервіс» дозволить побудувати єдину прозору державну систему надання послуг, а черги та можливість планувати особистого час упорядковуються електронними сервісами.
«В Україні близько 200 000 моряків. Щороку держава надає більше 100 тисяч послуг українським морякам. Лише в Одесі щороку документи вперше або повторно необхідні 22 000 громадян. Кожні 5 років моряк потребує оновлення своїх свідоцтв та дипломів. На сьогодні в Україні – це вперше, коли з’явиться проект, орієнтований на надання сервісу від держави для моряків. Для нас це важливий крок вперед для впорядкування функціонування цієї галузі, що дозволить розвинути усі необхідні напрямки та спростити відносини моряка з державою», – заступник Міністра інфраструктури України Юрій Лавренюк.
Вивчення громадської думки показало, що моряки вже давно сподіваються отримати єдину зручну систему отримання послуг, зокрема: ведення документації̈ відповідними органами онлайн (тобто, можливість фізично не приносити документ, наприклад, заяву або сертифікат), доступність інформації та послуг онлайн на сайті, автоматична пролонгація дипломів, створення єдиного державного центру з надання послуг, який надавав би моряків послуги комплексно.
«Сьогодні ми відкриваємо перший в Україні сучасний сервісний центр для моряків в Одесі. До 2019 року ставимо за мету – запустити такі центри у Маріуполі, Херсоні та Ізмаїлі та відкрити онлайн-кабінет клієнта, яким зможуть користуватися як моряки, так і власники суден. До 2021 планується запуск 14 таких центрів по Україні. В центрах це вперше, коли на одній локації моряк може отримати усі необхідні послуги - від проходження державної кваліфікаційної комісії до подовження дії документів. Окрім того, наша мета об’єднати усі послуги у сфері морського та річкового транспорту на одній локації», – зазначив плани розвитку начальник Державної служби морського та річкового транспорту України Дмитро Петренко.
Загалом у ДП «Моррічсервіс» планують надавати організаційно-технічне забезпечення для 75 необхідних морякам послуг та згодом розширити перелік можливостей розвитку підприємства з метою надання усіх сервісів для моряків на одній території.
Черги та можливість планувати особистий час клієнтів упорядковується тут електронними сервісами, подача документів – 15-30 хв, 20 працівників за день зможуть приймати до 150 звернень.
Офіційні ресурси ДП «Моррічсервіс»:
www.facebook.com/morrichservice