Взагалі-то, готували реліз з приводу другої річниці роботи Ізмаїльського сервісного центру «МОРРІЧСЕРВІС», який працює в звичайному режимі, як і всі інші СЦ підприємства. Але, маємо звичку ніколи не відмовчуватися на резонансі події в галузі, оперативно повідомляти офіційну інформацію та тримати постійний зворотний зв’язок з будь-яких питань.
Про це свідчить історія повідомлень на наших офіційних ресурсах:
www.morrichservice.marad.gov.ua,
https://www.facebook.com/morrichservice,
https://t.me/Morrichservice
Перший маніпульований меседж у ЗМІ – «морська галузь України фактично призупинила свою діяльність в зв’язку з проведенням СБУ слідчих дій…», а деякі зі ЗМІ зухвало стверджують, що саме «МОРРІЧСЕРВІС» – таке собі «коріння всього зла», стало причиною блокування найважливіших онлайн сервісів для моряків.
За офіційним повідомленням Служби безпеки України (http://surl.li/aakte)
Кіберфахівці Служби безпеки України у співпраці з Міністерством інфраструктури України викрили і заблокували масштабну злочинну схему оформлення дозвільних документів моряків.
Фактично Державний Реєстр перебував у володінні сторонніх приватних осіб. Це дозволяло зловмисникам незаконно оформлювати дозвільні документі для моряків. У схемі було об’єднано роботу мережі агентів-посередників, які за винагороду «допомагали» морякам проходити регулярне підтвердження кваліфікації, втручалися в роботу реєстру та створювали штучні перешкоди для тестування моряків.
Встановлено, що у схемі були задіяні колишні та нинішні посадовці Державної служби морського та річкового транспорту України та Інспекції з питань підготовки та дипломування моряків.
Наразі реєстр і супутні автоматизовані системи вилучено, а доступ до них стороннім особам, у тому числі фігурантам кримінального провадження, заблоковано.
СБУ вживає усі організаційно-технічні заходи, щоб остаточно повернути реєстр в управління держави та відновити його стабільну роботу.
За фактом, в приміщенні сервісного центру «МОРРІЧСЕРВІС» в Одесі 15 липня представниками СБУ було проведено обшук з метою відшукання речей і документів, які підтверджують протиправну діяльність та стосуються дипломування моряків та складання відповідних іспитів.
Вчергове, наголошуємо, що в переліку послуг, які надає ДП «МОРРІЧСЕРВІС» не має послуг з дипломування моряків та проходження будь-яких кваліфікаційних іспитів, а також, не має штатних посад та працівників, які виконують відповідні послуги.
Такі послуги входять до компетенції Державної кваліфікаційної комісії (ДКК), яку створює Інспекція з питань підготовки та дипломування моряків (ІППДМ).
Щоранку, представник ДКК з’являється у орендованому екзаменаційному класі в приміщенні СЦ «МОРРІЧСЕРВІС» (на підставі договору співробітництва та листа Міністра інфраструктури України В. Криклія) зі списком моряків, які допущені до тестування. Працівники центру «МОРРІЧСЕРВІС» надають виключно організаційно-технічні послуги, не присутні на іспиті та недотичні до протоколу про результати тестування за висновками членів ДКК.
За фактом, за дворічну роботу ДП «МОРРІЧСЕРВІС» не було жодного випадку, звернення чи скарги, щодо вимагання та одержання неправомірної вигоди з оформлення морських документів будь-яким співробітником «МОРРІЧСЕРВІС». Загально відомо, що ДП «МОРРІЧСЕРВІС» не працює з готівкою, оплата послуг здійснюється через банківський термінал або відділення банку за офіційною квитанцією.
Закидання про створення штучних перешкод при верифікації документів в Реєстрі або е-сервісі до представників ДП «МОРРІЧСЕРВІС» не мають підстав, бо ДП «МОРРІЧСЕРВІС» не має окремого доступу до Реєстру та повноважень до верифікації будь-яких документів.
За фактом, державне підприємство «МОРРІЧСЕРВІС» з початку діяльності має офіційні вищезазначені електронні ресурси, за якими веде свою діяльність і не використовує будь-які інші. Одразу як стало відомо про фейковий веб-портал з використанням логотипів та інформації про «МОРРІЧСЕРВІС», було направлено звернення до кіберполіції та проінформовано про цей факт публічно на офіційних ресурсах підприємства.
За фактом, також загальновідомо, що ДП «МОРРІЧСЕРВІС» ніколи не працювало та не працює через так званих «агентів», будь-яких третіх осіб, та не надсилає документи поштою, не передає в абиякий інший спосіб. Подача та отримання документів відбувається особисто моряком за пред’явленням оригіналів та документа, що посвідчує особу.
ДП «МОРРІЧСЕРВІС» з початку свого створення має ціль нівелювати «сірі схеми посередників», які за додаткові хабарі готівкою «прискорювали» документи морякам. За свої сервісні послуги підприємство сплачує податки державі, надає робочі місця в регіонах України та створює додаткову вартість – комфортні зручні умови для клієнтів та професійну, вмотивовану працювати чесно, команду фахівців.
Тому, чекаємо на висновки та рішення правоохоронних органів, щоб повідомити публічно офіційну інформацію.
Другий маніпульований меседж у ЗМІ – «організована «схема» для прискорення оформлення документів при реєстрації всіх типів суден в Україні – від маломірних катерів до морських суден.
За фактом, державне підприємство не надає і ніколи не надавало вказаних послуг.
Третій маніпульований меседж у ЗМІ – «наголошується, що рішення суду про блокування електронних сервісів спричинило за собою припинення роботи електронної системи суднозаходів до портів України….. іноземні компанії перебувають в шоці».
За фактом, однією з послуг державного підприємства «МОРРІЧСЕРВІС» є сервіс-послуги з приходу та виходу судна до/з морського порту, які надаються працівниками відділів забезпечення сервісу – спеціалістами з багаторічним досвідом у галузі морського та річкового транспорту, в минулому, здебільшого, морськими офіцерами. Надання послуг не зупинялося. Також, на скільки відомо, діяльність Державної служби морського та річкового транспорту (Морської Адміністрації) в питаннях суднозаходів до портів України виконується без затримок.
Також, на жаль, є маніпулювання інформацією з питань діяльності директора ДП «МОРРІЧСЕРВІС» Ірини Костюк з метою паплюження ділової репутації та можливого особистого залякування стосовно керування та діяльності підприємства.
За підсумком, сподіваємося на найшвидше відновлення надання послуг для моряків. Зазвичай, націлені на якісний сервіс, який надаємо – системно, професійно, зрозуміло за сучасними європейськими стандартами. З метою відокремлення держслужбовця від клієнта, що унеможливлює провокування хабарництва, сприяє нульовій толерантності до корупції та збільшує довіру до держави.
Як завжди, відкриті до відповідей на будь-які питання та офіційні коментарі з приводу діяльності підприємства «МОРРІЧСЕРВІС», до співпраці задля позитивних змін в галузі. Та, звісно, вітаємо Ізмаїльський сервісний центр з другим роком роботи, який за 2021 рік надав майже 2500 послуг.