2 березня, 2021р.
За підсумками роботи 2020 року державне підприємство «МОРРІЧСЕРВІС» має наступні показники з обслуговування двох основних категорій клієнтів – моряків (фізичних осіб) та морських агентів/судновласників (юридичних осіб):
Перша категорія сервісу, це клієнти центрів обслуговування «МОРРІЧСЕРВІС» – моряки, з потребою оформлення документів. Відповідні сервісні центри, розташовані в чотирьох містах-портах України, за 2020 рік загалом надали 23 072 послуги, зокрема:
Одеський СЦ 12 054,
Ізмаїльський СЦ 2 288,
Херсонський СЦ 6 659,
Маріупольський СЦ 2 071.
Найбільш затребуваною послугою є – посвідчення особи моряка.
Отримували та продовжували ПОМ в 2020р. – 9 976 разів.
В середньому, впродовж робочого дня один СЦ відвідує понад 160 громадян. Обслуговування одного клієнта триває 30 хвилин.
«МОРРІЧСЕРВІС» не працює з готівкою. Сплата за послуги відбувається виключно через банківські послуги – термінали в приміщенні центру або QR-код.
Ціни на послуги підприємства не змінювалися жодного разу з першого дня роботи.
Друга категорія клієнтів – відділи забезпечення сервісу приходу/виходу судна, які співпрацюють з морськими агентами/судновласниками (юридичними особами).
Понад 300 морських агентів і судновласників обслуговують 13 відділів забезпечення сервісів у всіх морських портах України.
Протягом 2020 року надано послуг 10 229 суднам.
Діяльність підприємства «МОРРІЧСЕРВІС» є важливим джерелом наповнення Державного бюджету, сприяє соціально-економічному розвитку держави та задоволенню потреб суспільства у якісному сервісі в галузі морського та річкового транспорту країни. За підсумками роботи 2020 року:
чистий дохід від реалізації послуг склав 55 992 500 грн.
До Державного бюджету підприємством сплачено податків та зборів 32 501 000 грн.
Загалом для сервісного обслуговування моряків і суб’єктів господарювання у сфері водного транспорту державним підприємством «МОРРІЧСЕРВІС» утворено понад 160 нових робочих місць.
2020 рік був складним для усього світу. Особливо це відчула транспортна та інфраструктурна галузь, яка постраждала внаслідок світової пандемії з приводу COVID. Під час суворого карантину більшість моряків були розгублені, вони потребували документи, їх затримували на суднах, невчасно відбувались заміни.
«МОРРІЧСЕРВІС» виявився унікальним державним підприємством, спроможним на якісний сервіс, грамотні комунікації, надання оперативної інформації та фахові консультації. Командою підприємства своєчасно приймались ефективні рішення до адаптації робочих процесів у нових, непересічних умовах та незвичайної напруженості суспільства, зокрема, представників морських професій.
Разом з цим, впродовж року, підприємство не припиняло діяльність по удосконаленню сервісу та інтеграції в соціально-культурне життя українського суспільства, увагу до майбутніх моряків, а саме:
в Херсонському сервісному центрі було введено експериментальну послугу «кадетські години», під час яких курсанти Херсонської державної морської академії та коледжу обслуговувалися поза чергою;
підписано Меморандуми про співпрацю з ХДМА та Азовським морським інститутом Національного університету «Одеська морська академія» з метою втілення інформативно-консультаційної програми для кадетів морських закладів країни;
неодноразово проводили соціально-культурні заходи в морських регіонах, з метою просування та збереження найкращих морських традицій, поширення позитивного настрою суспільства;
регулярно проводили онлайн зустрічі та конференції із залученням представників впливової спільноти водного транспорту, представників влади та ЗМІ для обговорювання важливих нагальних питань в галузі.
«МОРРІЧСЕРВІС» – державне підприємство, утворене у 2018 році. Належить до сфери управління Державної служби морського та річкового транспорту України, поруч з іншими підвідомчими організаціями: Казенне підприємство «Морська пошуково-рятувальна служба» (МПРС), Державна установа «Держгідрографія», ДП «Класифікаційне товариство «Регістр судноплавства України», Державний Науково-дослідний інститут морського транспорту ЧорноморНДІпроект, Державний Проектно-конструкторський інститут морського флоту України, а також, ДП «Інспекція з питань підготовки та дипломування моряків» (ІППДМ).
На жаль, діяльність «МОРРІЧСЕРВІС» іноді плутають з цими та іншими організаціями.
Треба зазначити, що державне підприємство «МОРРІЧСЕРВІС»:
НЕ надає адміністративних послуг.
НЕ підміняє собою ані Державну службу морського та річкового транспорту України, ані її підрозділи – служби Капітанів морських портів, ані Інспекцію з питань підготовки та дипломування моряків і НЕ дублює їх функцій.
НЕ причетний до утворення та діяльності Державних кваліфікаційних комісій (ДКК) і НЕ втручається в їх службову діяльність, зокрема, проведення іспитів та тестувань.
НЕ причетний до діяльності так званих «агентів моряка», оголошеннями яких заповнена мережа Інтернет.
НЕ здійснює огляд і будь-які заходи державного нагляду (контролю) – за безпекою мореплавства, в тому числі, огляд і перевірку суден у портах.
НЕ затримує судна і НЕ застосовує адміністративні або інші санкції до судновласників.
ДП «МОРРІЧСЕРВІС» є самостійним суб’єктом господарювання і здійснює законну і прозору господарську діяльність у галузі водного транспорту. На підставі відповідних договорів, сплачує податки та інші обов’язкові платежі до Державного бюджету. Забезпечує належний соціальний захист своїх працівників.
Взаємодія ДП «МОРРІЧСЕРВІС» з Морською Адміністрацією України і Інспекцією з питань підготовки та дипломування моряків відбувається на підставі відповідного меморандуму та договору.
Головне призначення «МОРРІЧСЕРВІС» – це створити і вивести на ринок сучасні супутні умови обслуговування для стейкхолдерів водного транспорту. Якісний рівень сервісу, завдяки якому можливо уникнути затримки та черг, полегшити отримання ними базових адміністративних та інших послуг, що надаються державою.
У своїй діяльності «МОРРІЧСЕРВІС» спирається на те, що цінує кожна людина при будь-яких обставинах – професійність, культуру спілкування та уважне ставлення до потреб. Кожен співробітник підприємства розуміє, що треба працювати так, щоб клієнт знову обрав «МОРРІЧСЕРВІС».
Директор підприємства Ірина Костюк: «Моррічсервіс не впливає на результат послуги, ми впливаємо на якість сервісу. І завдяки такій структурі з’являється можливість відокремити «клієнта» від «держслужбовця». На сьогодні, на жаль, не існує на морському та річковому транспорті єдиної платформи відповідного сервісу. Того місця, де клієнт міг би вирішити всі питання водночас та отримати фахову, вичерпну консультацію зі щирим бажанням допомогти».
Наміри підприємства співзвучні словам Президента України Володимира Зеленського – «Справа не в людях, справа у системі. Моя мета побудувати державу, яка надає своїм громадянам якісний сервіс. Менше Держави в житті Людини, більше Людини в житті Держави».
І навіть, просуваючись за президентською програмою «держава в смартфоні» й створенням державного сервісу «Дія», вважаємо доречним існування фізичних сервісних центрів та живого обслуговування. Притому, що за офіційними даними Міністерства цифрової трансформації України, 53% українців не мають базового рівня цифрових навичок, а 15% з них, не володіють цифровими навичками взагалі.
Сьогодні важливо тримати баланс між цифровим споживанням послуг та живим обслуговуванням клієнтів. Завжди повинен бути вибір і ДП «МОРРІЧСЕРВІС» пропонує обрати зручний варіант або навчитися іншому.